
למה אני לא מופיע בגוגל
ישנם גורמים רבים המשפיעים על נוכחות של אתרים בתוצאות החיפוש בגוגל. הנה כמה גורמים עיקריים:
אתרכם חדש מידי. מנוע החיפוש גוגל וגם מנועי חיפוש אחרים מקדמים בתוצאות החיפוש את האתרים הוותיקים, הנחשבים כאמינים ובעלי תוכן רב. ישנם המון אתרים חדשים שייתכן שיכשלו בייעודם או בעליהם יפסיקו לייחס להם חשיבות. בגוגל לא מעוניינים שאתרים מסוג זה יגיעו לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש. זכרו שאתרכם מתמודד עם עוד מיליוני אתרים. חיפוש ממוקד מקטין את התחרות.
ייתכן שבאתרכם אין מספיק תוכן. ככל שיש באתרכם יותר תוכן, כך הסיכוי להתקדם בדירוג במנוע החיפוש גדול יותר. רוב האתרים בנויים מ4-5 דפי תוכן אודות החברה ושירותיה , כך שמאוד קשה להתחרות באתרים גדולים בעלי תוכן עשיר בהרבה. שמרו על תוכן רלוונטי למילות החיפוש. כלומר, מילות החיפוש או מילות המפתח שבאמצעותן אתם מעוניינים שימצאו את אתרכם חייבות להופיע בתוכן של האתר.
נקודה נוספת לגבי התוכן מערכת ניהול תוכן היא טיבו ואיכותו של התוכן. מלבד נפח התוכן, גם האיכות חשובה כשמדובר במנועי חיפוש. לרוב האתרים יש תוכן מהסוג שניתן למצוא בעוד אלפי אתרים אחרים (גם בגלל העתקות וגם בגלל כתיבה חוזרת). כתיבה שגויה עם טעויות כתיב ודקדוק יכולות גם להשפיע על הדירוג של אתרכם. שמרו על התוכן קצר ומדויק, עם מידע מעניין המעודכן לעיתים קרובות.
גורם נוסף שיסייע לכם בקידום במנועי החיפוש הוא קישורים נכנסים ויוצאים. חשוב שיהיו קישורים נכנסים לאתר שלכם וגם קישורים יוצאים. נסו להשיג אתרים של ארגונים גדולים שיציבו קישורים לאתר שלכם. ככל שיהיו יותר קישורים נכנסים אבל רלוונטיים כך ישתפר מצבכם במנוע החיפוש. העצה הטובה ביותר היא לשכור את שירותיו של אדם מקצועי שיעשה זאת עבורכם, אם אין לכם את הזמן הפנוי הדרוש לכך. מנועי החיפוש "יתגמלו" אתרים מומלצים בעלי קישורים יוצאים לאתרים עם תוכן אמין ואיכותי.